10. 02. 1996

Den, kdy počítač porazil mistra světa v šachu

Sledujte nejdůležitější okamžiky historie na Twitteru ZDE.

OHODNOŤTE TENTO POŘAD NA ČSFD ZDE.

Zajímavost: Při programování počítače Deep Blue naráželi někdy odborníci z IBM na zajímavé problémy. Tak například tři měsíce před utkáním se objevila systémová chyba, kdy computer analyzoval situace, které na šachovnici nebyly. Při detailním zkoumání se zjistilo, že „vidí“ královnu na místě, kde se reálně nenachází. Vědci to přirovnávali k jakési počítačové halucinaci…

Kasparov pak sehrál ještě dva zápasy s počítačem. V roce 2003 remizoval s nástupcem Deep Blue nazvaným Deep Junior 3:3, když v rozhodující partii nabídl počítači remízu, ačkoliv měl očividně lepší pozici. Po zápase řekl, že se bál, že udělá chybu… V roce 2004 remizoval 2:2 s počítačem X3D Fritz, když jednu partii vyhrál, jednu prohrál a ve dvou remizoval. Za celý zápas udělal podle odborníků jedinou chybu, která ho stála vítězství.

S rozvojem stále výkonnějších computerů slaví v soubojích „člověk vs. stroj“ v poslední době úspěchy většinou počítače…

Autor a dramaturg: Pavel Zuna
Střih: Jirka Novák
Šéfproducent: Lukáš Záhoř

Nejnovější videa na MALL.TV

Sledujte MALL.TV na všech zařízeních

Životy slavných a další oblíbené pořady MALL.TV, můžete sledovat pohodlně v mobilu, ve své Smart TV nebo na XBOXU! Stačí si jen vybrat.

App Store Google Play

MALL.TV lze sledovat na všech těchto platformách a zařízeních:

Apple TV PC Tablet Mobil Internet XBOX Smart TV
mobilní aplikace

Životy slavných je neziskový projekt, který využívá volné dostupnosti společné práce autorů a uspořádává výsledky jejich úsilí na jednom místě tak, aby nejlépe posloužilo svému úmyslu - výuce v českých školách a bylo k dispozici učitelům a učitelkám bez zbytečných bariér.